UE avertizeaza Facebook, Google si Twitter “sa faca mai mult” pentru utilizatori

Comisarul european pentru Justiție, Consumatori și Egalitate de Gen, Vera Jourova, a avertizat, joi, companiile Facebook, Google și Twitter “să facă mai mult” pentru a actualiza termenii și condițiile de utilizare în concordanță cu legislația Uniunii Europene, relatează site-ul agenției Reuters.

Jourova a precizat că giganții din industria media sociale online au redactat o serie de propuneri, dar care sunt considerate insuficiente pentru a proteja pe deplin utilizatorii, această situație fiind considerată “inacceptabilă”.

Autoritatea europeană pentru protecția consumatorilor a anunțat că Facebook, Google și Twitter au răspuns doar parțial la îngrijorările privind responsabilitatea acestora și modul în care utilizatorii sunt informați despre eliminarea conținutului sau ștergerea unor conturi.

Comisarul european pentru Justiție, Consumatori și Egalitate de Gen, care a cerut aceste modificări privind termenii și condițiile, poate să dicteze impunerea unor amenzi în cazul în care companiile nu se vor conforma.

Bruxelles-ul a folosit legislația privind protecția consumatorilor pentru a interzice platformelor online să elimine conținutul generat de utilizatori “fără a oferi o justificare clară și fără a oferi consumatorilor posibilitatea de a contesta decizia”.

Comisia Europeană a transmis că Facebook trebuie să “clarifice” modul în care o persoană poate contesta eliminarea conținutului, în timp ce Twitter trebuie să renunțe la dreptul său de a “avea o putere nelimitată” privind ștergerea unor postări, fără a oferi justificări clare.

În luna martie a anului trecut, Comisia Europeană le-a transmis platformelor de social media să-și schimbe termenii și condițiile pentru a le permite utilizatorilor să raporteze incidente de fraudare, având dreptul să acționeze companiile în instanță în Uniunea Europeană, nu în Statele Unite.

În plus, Comisia Europeană solicită Facebook, Google și Twitter să înlăture conținutul ilegal precum discursuri care incită la ură sau știri false, pentru a ajuta “peste 250 de milioane de consumatori UE care folosesc media sociale”.

“Pe măsură ce rețelele de media sociale sunt folosite ca platforme de publicitate, acestea trebuie să respecte pe deplin normele privind protecția consumatorilor. Sunt mulțumit de faptul că aplicarea normelor UE de protecție a consumatorilor de către autoritățile naționale aduce beneficii, întrucât unele companii reușesc să-și facă platformele mai sigure pentru consumatori; cu toate acestea, este inacceptabil faptul că acest demers nu a fost finalizat încă și că durează atât de mult. Acest lucru confirmă faptul că avem nevoie de un <<nou acord pentru consumatori>>: normele UE în materie de protecție a consumatorilor ar trebui respectate și, în cazul în care companiile nu se conformează, ar trebui să fie vizate de sancțiuni”, a spus comisarul european Vera Jourova.