Topul celor mai dezirabili angajatori din Romania, conform studiului Randstad Employer Branding 2019

Compania Randstad Romania, filiala a Grupului Randstad, lider mondial in servicii de recrutare, lanseaza in premiera pentru tara noastra studiul si topul Randstad Employer Branding 2019. Un reper in cele 32 de tari in care este efectuat anual, studiul reprezinta rezultatul unei cercetari independente, realizata inca din 2000.

„Odata cu lansarea studiului Randstad Employer Branding 2019, managerii din Romania beneficiaza de un ghidaj util pentru a avansa cu mai multa claritate si eficienta in noua era a resurselor umane. Insa dincolo de schimbarile de forma, exista o constanta, de fond – gasirea unui echilibru intre nevoile angajatorului si dorintele angajatilor. Testam in fiecare zi, cu succes, eficienta acestui crez, prin care ne propunem sa aducem mai aproape cererea de oferta, conform misiunii noastre: to take the lead in shaping the world of work. Astfel, suntem pregatiti sa pasim in orice era si sa ii spunem bun venit!” – Mihaela Maranca, director general, Randstad Romania

In topul celor mai dezirabili angajatori din Romania, compania Huawei se situeaza pe locul I, IBM, pe locul al II-lea, iar Ford pe locul al III-lea. Cei mai dezirabili angajatori in functie de industrii sunt ING Bank (industria financiar – bancara), Coca-Cola (FMCG), Valeo (productie industriala), OMV (petrol si gaze), Orange (telecomunicatii), CGS (servicii), Kaufland (retail), Ford (automotive), Huawei (IT).

Potrivit studiului, exista trei elemente cheie ce determina valoarea unei companii ca angajator: utilizarea tehnologiilor de ultima ora, sanatatea financiara, reputatia. Industriile care au cele mai bune calificative in tara noastra in ce priveste aceste trei criterii sunt: IT, servicii, FMCG, automotive, industria financiar-bancara, telecom, industrie – productie, petrol si gaze, resurse umane si retail.

Studiul releva aspectele cele mai importante pentru romani, in ceea ce priveste decizia de angajare: salariu si beneficii atragatoare – 70%, atmosfera de lucru placuta – 57%, siguranta locului de munca – 54%, evolutia in cariera – 50%, echilibrul viata profesionala – viata personala – 44%. Referitor la primele trei atribute, angajatii considera ca acestea nu sunt suficient de bine reprezentate in organizatiile din Romania. Principalele motive pentru care angajatii romani parasesc un loc de munca sunt pachetul de compensatii prea mic (57%), oportunitati de cariera limitate (45%), lipsa recunoasterii / a recompenselor (38%), aspecte legate de echilibrul viata profesionala – viata personala (24%) si lipsa de stabilitate financiara a companiei (23%).

Legat de asteptarile angajatilor in functie de profilul generatiei de care apartin, 33% din cei din generatia Z (cu varsta cuprinsa intre 18 – 24 de ani) – un procent mai ridicat comparativ cu alte categorii de varsta – isi doresc de la angajatorul lor training de calitate, 46% din reprezentantii generatiei X (35 – 54 de ani) isi doresc cel mai mult echilibrul work-life, peste jumatate din millennials (25 – 34 de ani) – oportunitati de cariera iar 40% din boomers (55 – 64 de ani) – sanatate financiara.

Atunci cand cauta un loc de munca, romanii apeleaza la relatii / recomandari personale, agentii de recrutare, Google, site-ul de cariera al companiei si targuri de joburi.

Companiile cu reputatie proasta platesc cu 10% mai mult per angajare

Companiile cu un brand pozitiv primesc de doua ori mai multe aplicatii decat acelea cu un brand negativ si au mai putine cheltuieli cu angajatii lor. 50% dintre candidati spun ca nu ar lucra pentru o companie cu o reputatie proasta, chiar daca acest lucru le-ar aduce o crestere salariala. 96% sunt de acord ca alinierea valorilor personale la cultura companiei este un factor-cheie pentru a fi multumiti la locul de munca. 80% dintre cei care conduc echipe sunt de acord ca un brand puternic de angajator are un impact semnificativ asupra sanselor lor de a angaja talente. Deoarece oamenii lucreaza pentru culturi, nu pentru companii, perceptia lor despre o organizatie ca angajator este de o importanta capitala. Atat recrutorii cat si candidatii mentioneaza cultura companiei ca fiind unul dintre factorii determinanti in alegerea angajatorului. De asemenea, este important ca aceasta sa fie una transparenta: candidatii se documenteaza in mod activ despre cultura companiilor, pentru a intelege daca li se potriveste.

Daca acestia citesc pe forumurile de specialitate despre experiente pozitive ale angajatilor si candidatilor, se simt mai increzatori in a-si prezenta CV-ul si in a face o schimbare profesionala. Organizatiile care investesc in experienta candidatului imbunatatesc calitatea angajarilor cu 70%. 62% dintre angajati cauta despre companii in social media inainte de a aplica pentru un post in cadrul acestora. Companiile cu reputatie proasta platesc cu 10% mai mult per angajare iar cele care au implementata o strategie de implicare a angajatilor se bucura de o probabilitate cu 67% mai mare de a-si imbunatati cifra de afaceri, de la un an la altul. Este mult mai probabil ca angajatii care considera ca exista o aliniere puternica intre ceea ce declara angajatorul despre el si experienta lor de lucru acolo sa-l recomande pe acesta ca fiind un loc de munca dezirabil.

In Romania, studiul Randstad Employer Branding 2019 a fost realizat in perioada 24 decembrie 2018 – 11 ianuarie 2019, prin intermediul metodologiei internationale dezvoltate la nivelul Grupului Randstad, care consta in derularea unor interviuri online. Au participat 4.205 de respondenti cu varsta cuprinsa intre 18 – 64 ani si au fost evaluati 75 cei mai mari angajatori din Romania cunoscuti de cel putin 10% din populatie.