Intreprinderile din Coreea de Sud adopta in mod serios serviciile furnizate de roboti

Roboții inlocuiesc deja personalul de servire cafelei in Coreea de Sud. Cafeaua este doar una dintre numeroasele industrii care ar putea fi transformate prin servicii automatizate în această țară cu tehnologie avansată – o noțiune atât interesantă, cât și îngrijorătoare, pe măsură ce locurile de muncă devin mai puține.

La un magazin de cafea din Seul, un robot preia comenzi de la distanță printr-o aplicație mobilă sau un casier și apoi produce cafea proaspătă. Mai puțin de un minut mai târziu, robotul trimite un cod de 4 cifre pe care clientul îl poate utiliza pentru a deschide o cutie de preluare. Robotul poate administra până la 14 băuturi la un moment dat. Băuturile nepreluate în 10 minute sunt aruncate, dar o altă băutură poate fi comandată fără costuri suplimentare.

“Este foarte distractiv și convenabil”, a spus Choi Eun Jin, un lucrător de birou de 30 de ani. “Zona este aglomerată de lucrători în birouri și de locuitorii locali în timpul prânzului. Deci este bine să ai un robot de genul ăsta … ca să-ți poți obține cafeaua mai ușor.”

Robotul de cafea poate prepara 90 de cești pe oră și aproximativ 300 de cești pe zi, pentru o singură încărcare de boabe de cafea și consumabile. Managerii vin o dată pe zi pentru a inspecta și curăța roboții. De asemenea, ii monitorizează de la distanță prin camere de supraveghere și senzori.

Industriile din Coreea de Sud, inclusiv restaurantele, magazinele de lux, supermarketurile, băncile și producătorii, se bazează tot mai mult pe roboți și alte automatizări. Dar nu fără protest: mulți coreeni, în special tinerii, se luptă să-și găsească locul de muncă.

Coreea de Sud a adoptat timpuriu și cu entuziastm automatizarea, în 2017, cu cea mai mare densitate de roboți industriali din lume, 710 de roboți la 10000 de lucrători din fabrică, potrivit Federației Internaționale de Robotică. Media globală a fost de 85 de roboți la 10000 de angajați, potrivit grupului, o organizație nonprofit internațională care ține evidența datelor despre robotică.

În ciuda îngrijorărilor legate de pierderile de locuri de muncă, întreprinderile din Coreea de Sud în domeniul alimentației și comerțului cu amănuntul înlocuiesc casele cu chioșcuri automate. Lanturile fast-food, Lotteria au chioșcuri în peste 800 din cele 1.350 de magazine. KFC a instalat casieri digitalizați în toate magazinele sale.

În 2017, piața robotilor din Coreea de Sud a fost in primele cinci, împreună cu China, Japonia, SUA și Germania, care au reprezentat împreună peste 70% din totalul vânzărilor de roboti. Guvernul intenționează să extindă această piață la 15 trilioane de câștiguri (12,7 miliarde de dolari) până în 2023.

Roboții reprezintă o tendință de bun venit pentru unii tineri. “În prezent, Millennialii – cei care s-au născut după 1980 – sunt consumatori primari. Această generație tinde să nu se întâlnească cu alți oameni, așa că ii favorizează tehnologia care le permite să minimizeze interacțiunile față în față cu ceilalți”, a spus Suh , decanul școlii de afaceri.

sursa: https://phys.org