ING Bank România a înregistrat o creștere consolidată a veniturilor cu 20%

0
120
ING Bank România a înregistrat o creștere consolidată a veniturilor cu 20%, până la 1,433 miliarde de lei în 2017 și a profitului brut cu 32%, la 584 de milioane de lei, pe fondul unei dezvoltări a portofoliului și a numărului de clienți, care a ajuns la 1.141.000.
Banca s-a situat anul trecut pe locul 6 în sistemul bancar românesc, după active.

Investițiile în angajați și digitalizare au dus la o sporire a costurilor operaționale cu 87 milioane lei, totalizând 752 milioane lei, cu 13% mai mari față de anul trecut, ca urmare a diversificării activității, a creșterii numărului de angajați și a costurilor de reglementare.

Creditarea a crescut cu 21% în 2017, de la 17,6 miliarde de lei la 21,2 miliarde de lei, cu o alocare echilibrată între segmentul de persoane fizice (56%) și companii (44%). Cota de piață în creditare a ajuns la 8,9%, de la 7,7%, cu o preferință clară pentru moneda locală, creditele în lei reprezentând 76% din împrumuturile totale. Creditarea către IMM-uri a crescut cu 45% comparativ cu anul anterior.

Valoarea depozitelor a crescut, fondurile atrase totalizând 26,8 miliarde lei, cu 20% mai mult față de 2016.

Numărul clienților activi ING România a ajuns la 1.141.000 în 2017, modelul de banking atrăgând 280.000 de noi clienți anul trecut. Compania s-a concentrat pe extinderea numărului de clienți cu venituri încasate la ING, aceștia totalizând la finalul lunii decembrie 713.000, cu 23% mai mulți decât în anul anterior. În categoria clienților mid-corporate, numărul clienților s-a ridicat la 13.000, cu 30% mai mult față de 2016.

Anul trecut compania a adoptat un nou mod de lucru, a făcut tranziția de la un mod de organizare tradițională, specific băncilor, la un model inspirat de giganții din tehnologie, precum Amazon, Netflix sau Google. Livrarea unui număr mare de proiecte, procese și servicii este realizată acum de 11 „triburi”, organizate în echipe multidisciplinare care au responsabilitatea planificării și executării inițiativelor de schimbare. Noua abordare a îmbunătățit timpul de lansare pe piață, calitatea și competitivitatea produselor și a crescut productivitatea.

„Clienții noștri ne compară nu doar cu alte bănci, ci și cu alte platforme – fie că sunt financiare, tehnologice sau sociale. Atât timp cât așteptările clienților noștri se schimbă, ne schimbăm și noi. Credem că nu mai putem vorbi astăzi de banking tradițional, ci despre inovarea modelului de banking în beneficiul clienților care caută o soluție financiară simplă, sigură și rapidă” – spune Michal Szczurek, CEO-ul băncii.

În 2017 compania a investit 7,8 milioane de lei în programe de educație și susținere financiară, precum Startarium și Banometru, dar și în programe de implicare în societate și filantropie.

În ansamblu, în 2017, grupul ING a înregistrat o creștere netă a împrumuturilor de 26,9 miliarde euro și o creștere netă de 19,0 miliarde euro pe segmentul depozitelor. Profitul brut total al grupului în 2017 a crescut cu 2,4%, la 7,199 milioane euro, iar randamentul capitalului (ROE) a crescut la 10,2%.

Sursa: Mediafax

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here