Avantajele marketing-ului digital comparativ cu metodele traditionale de promovare

În cel mai simplu sens, marketing -ul reprezintă acea acțiune prin care o afacere intră în contact cu potențialii săi clienți, convingându-i să cumpere un anumit produs sau să beneficieze de un serviciu specific. Sub orice formă a sa, marketing-ul este, de fapt, una dintre activitățile cheie în viața unui business, întrucât nicio afacere nu poate supraviețui fără campanii publicitare eficiente și fără o strategie de marketing bine planificată.

Prin marketing digital, ne referim mai exact la orice acțiune care se desfășoară prin utilizarea de diverse mijloace electronice, în vederea promovării bunurilor sau a serviciilor. Aceasta este o activitate bazată îndeosebi pe resursele internetului, vizând vânzarea de bunuri sau furnizarea de servicii.

Întrucât trăim într-o epocă digitală, în care milioane de oameni petrec mult timp pe platforme digitale diversificate, orice afacere poate valorifica popularitatea de care se bucură o astfel de platformă spre îndeplinirea propriilor scopuri de promovare.

După cum aminteam și mai sus, marketing-ul se referă la acea conexiune cu potențialii clienți în locul și la momentul potrivit. Ei bine, dacă principalii clienți ai afacerii tale se află în mediul online, atunci aceasta este direcția asupra căreia trebuie să îți îndrepți toată atenția.

În comparație cu metodele tradiționale de publicitate, campaniile de digital marketing vin cu numeroase beneficii, principalele avantaje de care și afacerea ta poate să se bucure fiind prezentate în următoarele rânduri:

  • Costuri reduse

Costurile implicate în campaniile de marketing și în publicitate reprezintă una dintre cele mai semnificative sarcini financiare pe care întreprinderile trebuie să le suporte.

Dacă o companie de dimensiuni mari nu ar întâmpina dificultăți în a investi sume considerabile în campaniile tradiționale de marketing, pentru întreprinderile mici, aceste acțiuni nu sunt tocmai posibile. Așadar, marketing-ul prin intermediul platformelor digitale reprezintă o alternativă semnificativ mai accesibilă din punctul de vedere al costurilor. Deși acestea au un impact atât de mare, costurile sunt mult mai reduse.

  • Reprezintă o investiție rentabilă pentru succesul oricărei afaceri

Nimic nu contează mai mult pentru un business decât rentabilitatea investițiilor sale. Astfel, serviciile de marketing digital implică o rentabilitate substanțială pentru investiții mici.

  • Rezultatele campaniilor de digital marketing sunt ușor de cuantificat

Succesul unei campanii de publicitate online poate fi stabilit cu ușurință, dacă dispui de cunoștințe în domeniu sau dacă colaborezi cu o firmă specializată în marketing digital .

Comparativ cu formele tradiționale de publicitate, care presupuneau perioade îndelungate de timp în vederea evaluării rezultatelor, marketing-ul digital ne permite să cunoaștem aproape imediat cum funcționează un anunț publicitar, de exemplu.

De asemenea, campaniile bazate pe e-mail marketing permit urmărirea performanțelor înregistrate de e-mail-urile trimise: numărul de e-mail-uri livrate cu succes, numărul de e-mail-uri citite de către destinatari, dar și ratele de conversie. Google Analytics este un alt instrument eficient de digital marketing privind măsurarea obiectivelor specifice care pot fi atinse în cadrul unui site web sau a unui blog. Totodată, Google AdWords le asigură utilizatorilor posibilitatea de a monitoriza performanțele înregistrate de anunțurile acestora în căutările Google.

Nu-i așa că sună ofertant? Ei bine, dacă și tu dorești să îi oferi afacerii proprii un impuls spre a atinge succesul mult visat, atunci poți apela la serviciile profesionale de digital marketing.

Sursa: Ecom Digital